Job Description

Come Work with Us!

At RBC, our culture is deeply supportive and rich in opportunity and reward. You will help our clients thrive and our communities prosper, empowered by a spirit of shared purpose.

Whether you’re helping clients find new opportunities, developing new technology, or providing expert advice to internal partners, you will be doing work that matters in the world, in an environment built on teamwork, service, responsibility, diversity, and integrity.

Job Title

Financial Security Advisor - Conseiller(ère) en sécurité financière | Conseiller(ère) en sécurité financière

Job Description

En quoi consiste l’occasion d’emploi ? 

Avec permis LLQP ou sans permis, vous êtes invité à soumettre votre CV dès maintenant!

En tant que Conseiller en sécurité financière, Centre de conseils (appels entrants), vous contribuerez à l’expérience client et à la réalisation des objectifs de vente et de revenu de l’équipe en fournissant aux clients des conseils, des services et des solutions d’assurance vie en répondant à leurs besoins. Vous adopterez une approche axée sur le client afin de mener avec efficacité la discussion d’évaluation des besoins en assurance, en veillant à bien saisir et comprendre la demande du client pour susciter sa confiance à l’égard des solutions proposées en matière d’assurance ou de service. Vous repérerez les occasions de ventes croisées et de recommandations, en collaborant avec les partenaires de ventes dans le but d’approfondir les relations avec les clients, veillerez au respect des procédures et des processus et à la conformité à la réglementation

Quelles seront vos tâches ?

  • Fournir une expérience client supérieure, obtenir des recommandations de clients en discutant et en établissant une relation avec eux dans le cadre d’entretiens exploratoires et en leur offrant des solutions d’assurance
  • Contribuer à la réalisation du plan de vente de l’équipe en atteignant les objectifs en matière d’affaires nouvelles, de vente de produits supérieurs et de recommandations
  • Maximiser la recherche d’occasions d’affaires auprès de tous les clients pour approfondir les relations clientèle, augmenter le nombre de produits par client et améliorer la fidélisation de la clientèle
  • Identifier correctement les besoins et collaborer avec les partenaires de vente de RBC à l’intérieur et à l’extérieur du Centre de conseils de RBC Assurances et maximiser la recherche d’occasions d’affaires auprès de tous les clients, afin d’accroître les recommandations de clients aux partenaires de RBC Assurances et de contribuer à la prestation d’une expérience client supérieure
  • Assurer une utilisation optimale des technologies, des outils et des ressources de vente avec tous les clients, en s’assurant d’avoir des entretiens axés sur la prestation de conseils et en veillant à ce qu’ils soient documentés

De quoi avez-vous besoin pour réussir ?

Exigences

  • Un certificat valide en assurance de personnes (PQAP) délivré par l’Autorité des marchés financiers (AMF) OU la volonté de compléter la certification avant la date d'entrée en fonction
  • Excellente communication en français et en anglais
  • Capacité d’offrir un service à la clientèle professionnelle et talent pour l’écoute, la création de liens et la recherche des bonnes solutions d’assurance pour les clients
  • Attitude exemplaire au téléphone, connaissance intermédiaire des technologies de l’information et solides aptitudes pour mener plusieurs tâches de front et résoudre des problèmes
  • Volonté soutenue et compréhension des attentes liées au travail selon des quarts variables et selon les heures d’ouverture de notre centre du lundi au vendredi de 8h à 20h

?Atouts

  • Expérience en centre d'appels un atout mais non requis

Les avantages pour vous

Donner notre pleine mesure, penser autrement pour poursuivre notre croissance et travailler en équipe afin d’offrir des conseils fiables qui contribueront à la réussite des clients et à la prospérité des collectivités, voilà un défi que nous relevons avec brio. Nous nous soucions du bien-être de chacun et nous sommes déterminés à réaliser notre plein potentiel, à favoriser l’essor des collectivités et à contribuer à la réussite de tous.

  • Régime de rémunération globale complet comprenant des avantages sociaux à la carte, une rémunération concurrentielle et des bonus et des actions
  • Travail au sein d’une équipe dynamique et performante axée sur la progression et la collaboration En vous joignant à RBC Assurances, vous ferez aussi partie d’une équipe solidaire et ouverte qui partage des valeurs communes, notamment un respect fondamental les uns à l’endroit des autres
  • Perfectionnement soutenu par la direction grâce à des occasions d’accompagnement et de gestion
  • Capacité d’apporter une contribution importante et d’avoir une influence durable

Financial Security Advisor

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What is the opportunity?

LLQP Licensed OR Unlicensed, you are welcome to apply now! 

As a Financial Security Advisor, Advice Centre (Incoming calls), you will contribute to the clients experience and meeting the team sales plan and revenue objectives by providing client advice, service and Life insurance solutions to meet their needs. You will take a client focused approach to effectively navigating the need assessment discussion, acknowledging and understanding the request to ensure client decision confidence when providing an insurance or servicing solution.  In addition, you will be accountable to identify cross sell and referral opportunities, collaborate with sales partners with the goal of deepening the proprietary client relationship.  Accountable to ensure due diligence of procedures, process, regulatory compliance

What will you do?

  • Provides a superior client experience, creating clients as advocates by listening and connecting  with clients through discovery discussions and providing insurance solutions
  • Contributes to team sales plan by achieving new business, up sell, cross sell and referrals goals
  • Maximize opportunity spotting with all clients to: deepen client relationship, increase number of products per client and improve client retention
  • Identify needs and collaborate with RBC sales partnerships within and outside of the RBC Insurance Advice Centre, when required to meet client needs and maximize opportunity spotting with all clients to increase effective client referrals to RBCI Partners, improve sales results and contribute to a superior client experience
  • Ensure  effective use of technology, tools and sales resources with all clients, ensuring advice driven discussions occur and are documented

What do you need to succeed?

Must-have

  • A valid Insurance of persons license (LLQP) issued by the Quebec Autorité des Marchés Financiers (AMF) OR willingness to complete the certificate by start date
  • Excellent communication skills in French and English
  • Professional customer service skills and a talent for listening, establishing rapport, and finding the right solutions for clients
  • An excellent telephone manner and intermediate level of IT skills as well as strong multi-tasking and problem-solving skills
  • A committed willingness and understanding of the expectation to work flexible shifts, as our Centre is open Monday - Friday, 08:00am to 8:00pm

Nice-to-have

  • Call center experience, an asset 

What’s in it for you?

We thrive on the challenge to be our best, progressive thinking to keep growing, and working together to deliver trusted advice to help our clients thrive and communities prosper. We care about each other, reaching our potential, making a difference to our communities, and achieving success that is mutual.

  • A comprehensive Total Rewards package including flexible benefits, competitive compensation, and stock options
  • Work in a dynamic, collaborative, progressive, and high-performing team. By joining RBC Insurance, you also become part of a supportive, inclusive team that shares common values – including a fundamental respect for each other
  • Leaders who support your development through coaching and managing opportunities
  • Ability to make a difference and lasting

Job Summary

Address:

MONTRÉAL, Quebec, Canada

City:

CAN-QC-MONTRÉAL

Country:

Canada

Work hours/week:

37.5

Employment Type:

Full time

Platform:

Insurance

Job Type:

Regular

Pay Type:

Salaried

Posted Date:

2022-09-16-07:00

Application Deadline:

2022-09-30-07:00

Inclusion and Equal Opportunity Employment

At RBC, we embrace diversity and inclusion for innovation and growth. We are committed to building inclusive teams and an equitable workplace for our employees to bring their true selves to work. We are taking actions to tackle issues of inequity and systemic bias to support our diverse talent, clients and communities.
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We also strive to provide an accessible candidate experience for our prospective employees with different abilities. Please let us know if you need any accommodations during the recruitment process.

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Job Posting Details

Job Type

Permanent

Market Segment

Insurance

Company Type

Bank/Trust

Education Required

No education specified

Expertise Area

Sales: Sales

Minimum Experience Required

1 to 2 Years

Views

91